20080917





När jag slutade som producent på YLE kunde jag knappast ana att jag ett och ett halvt år senare skulle stå en dag i Strömsös kök och steka falafel åt personalen. Men det är ju just det som är det roliga med livet att man inte riktigt alltid vet vad det har att bjuda på. Det är som med att resa, ser man sig omkring och ger sig tid att ta vara på vad som dyker upp så blir resandet mera givande än att bara nå målet.

Ja tillbaka till Strömsö. Jag hade den stora äran att ordna brunch åt KlädAnna, som gift sig, och åt alla andra som jobbar där. Kort sagt ett utmärkt sätt att inleda en dag som visar sig tursam på alla sätt och vis! (Nu är det 100% grönt ljus för julkalendern 2009)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det är fascinerande hur livet placerar en på platser där man inte trodde att man skulle hamna... Som endagseftisledare i en by i Österbotten, fast men efter storstadsjobbet i samma bransch sagt aldrig mera... Men barn på landet verkar vara sundare och lättare att förstå sig på.

Du råkar inte vilja dela med dig av falafelreceptet? Jag har nog ett eget, men det är alltid intressant att få reda på hur andra gör...

ann sa...

Hej vad kul!
Jag vill också gärna ha falafelrecpetet ifall du känner för att dela med dig :)

malakta maja sa...

Håller gärna ännu mina recept hemliga, men man är väldigt gärna välkommen till Malakta och smaka...

Ett tips eller två kan jag ändå ge angående falafel.Sätt till lite extra vätska och stek dem, gör du dem i ugnen blir de torra och trista i smaken! Trevlig helg!