20080227

potatis,potatis



Passa på nästa gång du gör potatismos att göra lite extra och baka potatisrieska av moset som blir över. Enkelt, gott, så gott att grannarna vill komma på besök! För att de ska smaka allra bäst ät dem varma och med riktigt smör på, inte grannarna för de är oftast bra att ha ;)

Så här gjorde jag rieskorna. Till ca 1 liter kylskåpskall potatismos satte jag 2 tsk salt, 4 ägg och ca 6 dl kornmjöl. Hur mycket mjöl som behövs är det nästan bäst att testa sig fram till, i recepten står det ofta mera än vad jag använde. Baka ut till små platta kakor, stick hål i dem och grädda i 275 tills de fått bra färg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kom brödnaggen till användning då?(hihi)
Ser jättegott ut!

malakta maja sa...

Jaa, de gjorde den faktiskt! Den är super och det roliga är att varje gång den kommer till användning så tänker jag på dig. Hade faktiskt tänkt ta kort av när jag naggade bröden men just då kom grannarna på besök och jag kom av mig med kameran.

; sa...

ser gott ut!! måste prova..