20070609

Syrensaft














Ännu är den inte klar att avsmakas men jag kunde inte låta bli att fotografera det som jag hoppas smakar lika gott som det ser ut, och doftar. Principen till syrensaften är den samma som flädersaft och jag som älskar råsafter gjorde det hela så enkelt som möjligt. Plockade drygt tio syrenklasar som jag varvade med citron och hällde en liter vatten på. Nu har det stått över natten. Sen är det bara att sila och blanda socker med så voila borde vi få avnjuta saft som öppnar våra sinnen!

2 kommentarer:

Sofie sa...

hejsan! vad härligt det ser ut!!! hoppas det smakar. du är så händig! du inspirerar!
kram på dig,
sofie

malakta maja sa...

Tack!
Kan inte säga annat än det samma om dig! Saften smakade en blandning av citron, syren och trä. Rätt intressant och bara för färgens skull ska jag bege mig på jakt efter mera syrener.
kram!